Rabu, 27 Januari 2010

Pecarian suatu pengembaraan...



Ni gambar krew aku (Krew 3) sebelum bertolak untuk pengembaraan.. yang takde dlm ni Nisa dan Hanif sori ye tertinggal hehe..

em.. pemgembaraan ni menarik juga.. 40 KM tu.. tp ye ke sampai 40Km berjalan hehe.. memang suatu pengalaman yg menarik.. krew aku bergabung dengan Krew 4 yg ketua krew nya ialah Sakinah.. untuk Kumpulan 2 ni seramai 27 orang semuanya. Roud 1 dari BM ke Ceruk Tok Kun dan Roud 2 dari Ceruk Tok Kun ke Butterworth. perrh jauh tu...

aku percaya setiap di kalangan kami ni mesti ada pengalaman yg tersendiri..

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar tak de yg pengsan atau berhenti setengah jalan. suatu perkara yg aku dapat belajar ialah kita ni kena banyak bersabar dan nak selesaikan sesuatu masalah tu dengan amal... zikir,solat,ikram, em.. banyak perkara yg telah Allah swt tolong kepada hambaNya.. bersyukur sangat.. kita ni tiada daya upaya kecuali dengan pertolongan Allah swt.. di samping tu dapat juga belajar yakin semuanya bergamtung kepada pertolongan Allah..em.. kalau nak diikutkan macam tak percaya aku boleh berjalan sejauh ni.. ~insyaAllah azam keluar jemaah jalan kaki~

yg aku tak boleh lupa solat kat tanah lapang disebabkan memang dah kesuntukan masa dan tiada masjid atau surau sepanjang perjalanan.. tawakal je la.. wuduk pun guna sebotol air je.. berbekalkan pengalaman aku semasa di ijtima' yg lepas dgn mengambil wuduk sebotol air je telah aku praktikkan semasa mengembara ni.. ILMU ni... Ilmu yg tak bisa dapat dari kitab sahaja kan... walaupun dalam diri ku ni masih kurang..

akhir sekali aku nak ucapkan terima kasih pada ahli2 krew aku yg banyak memberi kerjasama.. walaupun kadang2 agak tegang situasinya.. tp jadikan tu sebagai teladan em..biasa la penat2 siapa yg tahan. tp apa yg penting??.. kerjasama.. he..

*kepada ahli krew aku yg baca artikel ni.. teruskan usaha ye.. pengalman naik lori tepung.. pengalaman naik bas kilang dll lagi ni suatu usaha kita bersama.. hehe.. k..

Pujangga Melayu bermadah,:

Pencarian suatu pengembaraan,
Timur, barat, utara dan selatan,
Walau dimana redhaMu Tuhan,
Tetap juga hambaMu dambakan.

~Huszaimi~ 28.1.2010

Wallhualam..

3 ulasan:

  1. salam alaik.........saye nak taw...awk ade buat usaha ni kt USM ke?ada x,jemaah y dibentuk dr USM?n nak minta tolong,jika awk taw d mana program taklim kitabi untuk para masthurat brlangsung d area Usm,atau y terdekat ye....terima kasih..jazakillah

    BalasPadam
  2. wasalam.. alhamdulillah ada juga sy buat usaha di desa tekun.. tp ada juga sabahat2 di setiap desa2.. alhamdulillah.. setiap bulan 3 hari ada juga jemaah yg dibentuk dari setiap desa..
    insyaAllah akan di mesyuaratkan..
    baru2 ni markaz Penang ada mesyuratkan untuk student2 muslimat USM ni.. mungkin yang akan ambil tanggugjawab ni isteri staf2, pensyarah dan sahabat2 yg telah berumah tangga..
    student usm ke?

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah,student usm thun 1.......owh...jazakillah untuk infonye...saya ni semenjak bermastautin d pineng,susahnye nk cri d mana usaha tabligh ni subur....d USM.byk usrah2 y di bentuk ye....lg2 saya kaum muslimat,bukan nye mudah nk bgerak keluar kesana kesini cri usaha tabliq ni dmana tanpa lelaki muhrim d sisi seperti dulu....humm.harap saudara bg tau ye pkembangan mesyuarat untuk masthurat...salam khuruj fisabilillah...

    BalasPadam