Selasa, 8 Disember 2009

Hanya Sekitar Pejalanan.


Pada hari ahad yg lepas aku dan kwn2 aku seuniversiti seramai 27 orang telah berpeluang megikuti Seminar Sempena Jubli Emas Parlimen Malaysia yang telah danjurkan oleh PPSK USM yg bertempat di Hotel Royale Chulan KL...

Kami bertolak dari USM pada hari sabtu pkl 11 pagi.. yang menariknya sahabat2 rakan seusaha juga pergi iaitu Fairuz, Badrul, Fitri, dan Adnan.. kami tiba d UM pada pkl 6 ptg dan telah menginap d kolej Za'ba.. em besar jg UM ni.. pada hari tu ada juga Perasmian Pertandingan Debat Piala Diraja yg brlangsung d DTC..

kami maghrib d surau asrama tersebut dan mesyuarat sekejap.. mesyuarat berkenaan sama ada mahu pergi ke masjid sri petaling atau tidak.. sbb mlm sabtu ialah malam markaz KL.. akhirnya disebabkan takut terjadi masalah.. kami putus tidak pergi.. masa duduk2 di surau terlihat buku mesyuarat d surau tersebut.. em aku pun membelek2nya.. alhamdulillah nampaknya usaha agama d UM berjalan.. menurut kwn aku ni (dia dl student PASUM) usaha agama d disini banyak juga tentangannya tp memang masih kuat.. "bila kuat penentangan,lagi kuat usaha".. aku harap rakan2 seusaha d UM kuatkan usaha begitu juga d USM..

setelah itu kami berjln2 di sekitar UM walaupun pada waktu mlm.. em kami singgah d DTC dan d sekitarnya.. cantik dewan nya.. ada satu tiang tu penuh dengan pokok lagipun banyak bangunan2 d UM tidak dicat baru nmpak la seperti bangunan2 lama.. mungkin nak kekalkan nilai2 estetikanya hihi..

keesokkanya pada pukul 730 pagi kami telah bertolak d Hotel Royale Chulan untuk seminar tersebut em ramai yg hadir wakil2 rakyat, senator2, student2 dari IPT2 di Malaysia.. Seminar ni tamat pada pukul 6 petang. dan bersiar2 sekejap d KL pulang ke USM pada pukul 9 mlm.. suatu perjalanan yg menarik bagi ku.. :-).

1 ulasan:

  1. Gambar ni... Kalau amik dgn slow shutter speed, mesti akn lg clear... cahaya dapat diserap sepenuhnya dan night effect akn nmpak lagi striking.

    Bagus ya ada program2 ilmu mcm ni dilaksanakan. UM mmg tempat yg lama... Nilai estetika? Mungkin nak jimat kos cat kot haha...

    BalasPadam